Semangat Laskar Pelangi

Hmm..udah nonton film Laskar Pelangi belum? Atau minimal baca novelnya deh. Gimana pendapat temen-temen? Mmm, sejujurnya saya tidak mengharapkan jawaban “rame”. Kenapa? Karena itu hanya pendapat biasa. Lalu yang luar biasa apa dong jawabannya? Saya ingin jawaban mengenai semangat dari novel itu.

Laskar Pelangi (LP) memuat pesan moral bahwa yang miskinpun berhak mendapat pendidikan, selain itu belajar untuk melihat sesuatu dari kacamata positif. Semangat belajar. Itu pesan yang ingin sa tekankan dalam tulisan ini. Ya, semangat belajar. Mereka tak peduli sekolah mereka dah ampir ambruk. Mereka ga peduli apakah guru mereka banyak atau sedikit. Tak juga peduli apakah mereka memiliki buku atau tidak. Tapi semangat mereka belajar dapat menutupi kekurangan itu.

Murahnya biaya tak jadi alasan untuk bermalas-malasan. Tak lantas berkata, “Serasa kurang perjuangannya.” Hanya orang-orang yang tak bersyukur yang mengatakan itu [maaf kalo terkesan kasar]. Ya, memang bagi sebagian orang itu benar, tapi bukan dan tak pantas dijadikan pembenaran untuk menyia-nyiakan kesempatan dari Allâh.

Saya hanya ingin mengatakan, meski dari segi bangunan kampus kita ga bagus, meski dari segi biaya sangat murah dan dari segi reputasi pun kalah jauh, tapi kita memiliki dosen-dosen berkualitas dan tentunya mahasiswa yang juga berkualitas. Tantangan jangan dijadikan alasan untuk menyia-nyiakan kampus kita, menyia-nyiakan kesempatan dari Allâh. Padahal masih banyak di luar sana yang untuk sekolah saja di bawah jembatan [seperti di Depok] dan bahkan tak mampu untuk kuliah. Kampus kita butuh bantuan, ingat banyaklah memberi bukan menerima. Jadi bersemangatlah kuliah. Seperti semangat para anggota Laskar Pelangi dalam menuntut ilmu.

Wallâhu a’lam bishshawwâb

derek carr is the real dealThere has been a kind of a power struggle between the upper management and the coach, Jim Harbaugh. You’re going to twist toward your leg, taking the arm up. It’s important to consider how well received your ideas for games and activities will be among your staff. He gives a wildly popular speech in court about his property rights, telling his accusers: “I am fighting for my property!” He humiliates his opponents by winning over the crowd and concludes by telling them: “I work for nothing but my own profit.”. Skip high calorie beverages with little to no nutritional value and grab a glass (or two) of water instead. The problem is, however, that I have Murray in my season long fantasy football league and the quickest way for me to ensure that he will suck is to select him on my FanDuel lineup! Of course, I am only half joking but I cannot tell you how many times this seems to be the case and, as a result, I am going to steer clear of Murray this week and be content that he will help my season long team.. Samuel Colt, who later went on to ruin both the musket industry and the Second Amendment, funded his gunsmithing dreams by selling laughing gas at the circus. Nelson’s solid play made Roscoe Parrish expendable. A few states away, Debon Garrigues switched from Male to Neutral. I raised my own children in an VigRx Plus open household where we spoke about good things and bad. Work hard and be patient. So, just make sure that you really control your movement, come up and lower down; all the way down. Trust me, the caliber of individuals doing this, no matter how they come across to you can most likely police themselves a whole lot better than you and can definately recognize bad individuals more easily! Mix ideology with reality and u can figure out. Most of them will look like this. Same thing you are focusing and making sure you are watching the ball come into your hands. David Stockdale pushed it onto the bar, but when it came down Jelavic headed in.. Despite the prejudice, Marie was awarded the prestigious Nobel Prize in two different fields of science, physics and chemistry. Johnson was bleeding profusely by the 8th round and on the verge of losing on cuts when he hurt Johnson. Bet on greater volatility next week as each earnings announcement could move the markets. There was no difference in reduction of AHI 1 expression in AHI sh4 1 cells in the present or absent of TNF (data not shown). They make barking and whistling sounds.. I’ve done a lot of building and I can guarantee the construction. To add a further layer of irony, Marino is currently laying waste to the NFL record book, and by the end of December he is likely to have claimed all the significant passing marks.

3 thoughts on “Semangat Laskar Pelangi

  1. Laskar pelangi…sepertinya wajib nonton tuh mahasiswa Inten :)..Semangatnya bener2 subhanallah. Mengingatkan saya pada kampus kita, yg masih ‘sangat jauh lebih baik. Satu hal yg buat saya mikir : tentang tokoh Lintang : sang jenius didikan alam..Pejuang sejati yg tak pernah menyerah, tapi tetap yakin pada takdir. Ada komentar lain??

  2. ia nehhh…kita nonton bareng2 yuk….plus kalo yang punya istri dan anak bawa sekalian..hehe…supaya semangatnya ngga sendiri2
    hari senin sampe jumat ada NoMat tuh di berbagai bioskop kesyangan anda……

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *